Конкурсна робота "Моя незабутня ранкова зустріч" 1 клас НУШ
Тема
дня:
Хто такий
дослідник?
Очікувані
результати:
-
Використовує
різні форми привітання
-
Уважно
вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших
-
Проводить дослідження на запропоновану тему
-
Робить
висновки
-
Співпрацює
у групі, досягаючи спільних цілей.
-
Представляє
результати свого дослідження
Хід
ранкової зустрічі
І. Початок
ранкового кола з цеглинками
Учитель
відстукує цеглинками музичний ритм, який повідомляє що час брати у руки
башточку Шість цеглинок і збиратися у коло. Діти разом із вчителем
розташовуються у колі.
1.
Вітання.
Вчитель
пропонує дітям взяти у ліву руку червону цеглинками праву -жовту та пояснює, що
коли він піднімає червону цеглинку, усі мають зробити те саме та сказати слово
«Привіт». Коли вчитель піднімає жовту цеглинку, діти роблять те саме та кажуть
«Усім». Вчитель кілька разів піднімає цеглинки у різній послідовності, діти
повторюють промовляючи привітання.
2.
Діти
передають один одному кульку і говорять свої побажання на день.
ІІ. Щоденні новини
Помічник вчителя
(вибираємо лічилкою) розповідає про новини дня: дата, назва теми тижня, дня,
розповідь про погоду, аналіз числа 28(двоцифрове, складається з двох цифр 2 і
8, сума чисел - 10, різниця чисел - 6)
ІІІ. Обмін інформацією
1.
Ребус
2.
Дослідження
настрою класу
Вчитель пропонує дослідити сьогоднішній настрій у класі.
Для цього діти мають обрати цеглинку червоного кольору, якщо вони мають дуже
гарний настрій і налаштовані на роботу. Якщо настрій нормальний, спокійний, то
обирають жовту цеглинку. Якщо ж настрій з якихось причин не зовсім приємний -
обирається синя цеглинка.
Діти обирають цеглинки відповідно свого настрою. Педагог
пропонує об’єднатися у групи відповідно кольору цеглинки та скласти з цих
цеглинок башти. Запитання до дітей:
- Яка башта найвища?
Скільки у ній цеглинок?
- Яка найнижча
башта? На скільки цеглинок у ній менше, ніж у найвищій?
- Що допомогло
створити гарний настрій червоним?
- Як підтримують
свій настрій жовті? Що вплинуло на
настрій синіх? Як можна його підвищити?
Вчитель пояснює, що зараз відбулося справжнє дослідження.
Ми дізналися про настрій нашого класу і з’ясували чому він такий. А як
називають людей, що проводять дослідження? Чи хотіли б ви перетворитися на
справжніх дослідників? Можливо, таке перетворення дозволить команді синіх покращити
свій настрій.
ІV.
Групове заняття (діти об’єднються у групи за трьома основними кольорами,
які називає вчитель)
Гра «Що навколо нас?»
Вчитель пропонує командам об’єднати усі набори Шість цеглинок та створити з
них збільшувальне скло (лупу) та фотоапарат. Це - інструменти справжнього
дослідника, який помічає все навколо себе та фіксує свої знахідки. Окрім цього
команді необхідно буде вести записи - для цього пропонується взяти аркуш паперу
та ручку і визначити відповідальних за записи. Завдання дослідників - згадати
усі шість кольорів башточки та знайти по три речі у класі до кожного кольору
(три речі, де є червоний колір, три - де є жовтий колір і т.д.).
Команди
роздивляються ці речі у «лупу», роблять фото на створені фотоапарати та
записують назви знайдених речей на аркуш (один на команду).
Коли усі команди
впоралися з завданням, вчитель пропонує
представити результати своїх досліджень
-
Розкажіть,
що є червоного у класі?
-
Де
ви знайшли помаранчевий колір? Зелений?...
V. РЕФЛЕКСІЯ
-
Хто готовий
продовжити наші дослідження і дізнатися багато нового?
-
Хто може бути дослідником?Українська мова
Тема: Розвиток зв`язного мовлення. Складання тексту-опису з
опорою на поданий початок речень.
Очікувані результати:
-
створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною
метою спілкування; записує їх розбірливо, рукописними буквами
-
перевіряє, чи є в написаному тексті помилки на вивчені правила, виправляє
їх
-
читає правильно та виразно вголос різні тексти
Хід заняття:
І. АОЗ. Презентація «Загадки з
ЛЄГО»
ІІ. 1. Вступна бесіда.
- Про кого всі ці загадки?
- Діти, яких ви знаєте домашніх тварин?
-
Чи є у вас удома тварини. Які?
ІІІ. Збір інформації «Кубик Блума»
-
Презентація «Що їдять тварини»
ІV. . Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і
мети уроку.
- Сьогодні на уроці розвитку зв’язного мовлення ми будемо вчитися складати
текст-опис про котика.
Розповідь учителя.
- Колись люди біля колиски дитини завжди клали кота. Він муркотів і тим
приколисував дитину. Мама залишала котика біля колиски і промовляла:
- Котику сіренький, - Бо якщо
розбудиш,
- Котику біленький, - Будеш
колисати,
- Не ходи по хаті, - А як не
розбудеш,
- Не буди дитяти. – То підеш
гуляти. (Читання і заучування вірша)
Фізкультхвилинка
V. Робота з мовним матеріалом.
1.Робота з ілюстраціями.
- Розгляньте малюнок.
- Кого ви бачите на малюнку?
- А чому ви так лагідно називаєте «котик»?
- А якби він був великий, як ми тоді назвемо його?
- Діти, давайте підберемо кличку нашому котикові. Які ви знаєте клички
тварин?
- То як називатиметься наш котик?
2.Усний опис
котика.
- Яка шерсть у котика? (руда,
гладенька, пухнаста).
- Які у котика вушка?
(руденькі, гостренькі. маленькі, чутливі).
- Які очі? ( веселі, зелені,
насторожені).
- Які вуса у котика - довгі
чи короткі?
- Погляньте на котикові
лапки. Які вони (маленькі, м’якенькі, на них гострі кігтики, лапки мають
«подушечки»).
- Який хвостик? (довгий,
пухнастий, рухливий).
- Розкажіть, яка голівка у котика?
VІ.
Робота над усним описом тварини.
1.Приклад опису котика.
Мій котик називається Мурчик. Мурчик
дуже гарний і усім подобається. У нього пухнаста руда шерсть, голівка кругла,
маленька. На ній стирчать чутливі, гострі вушка. У котика зелені насторожені очі. Своїми очима він по-товариськи
дивиться на мене. Коли мій котик спить, то любить муркотати у довгі вуса. А
коли прокидається, бігає по кімнаті, ступаючи на м’якенькі лапки-подушечки.
Після того, як Мурчик поїсть, він весело виляє пухнастим рухливим хвостиком,
ніби дякує за їжу.
2.Опис
тварини учнями за опорними запитаннями.
У мене живе………….. . Його звати …………………… .
У нього _________________ хутро, _______________
лапки, _________________ очі,
_____________________
вуса, ______________________ хвіст.
Мій котик дуже любить
__________________________________________________
_________________________________________________________________________
Я люблю свого _____________________.
( Розмальовка кота.)
VІІ. Підсумок уроку.
- Кого ми описували на уроці?
- Що вам найбільше
запам’яталося, сподобалося?
МАТЕМАТИКА 2 клас НУШ
Тема: Вправи і задачі на використання таблиць множення числа 2 і ділення на 2. Складання задач за малюнком.
Очікувані результати:
- відтворює в різних видах діяльності ймовірні та фактичні результати лічби об’єктів, що їх оточують
- Оперує числами в межах 100, розв’язуючи різні життєві проблеми
- Знаходить значення математичних виразів з переходом через десяток
- Передбачає результат обчислень, прогнозує результат лічби об’єктів навколишнього світу
- розв’язує вирази на дії різного ступеня
- складає, розв’язує задачі на вдосконалення таблиць множення і ділення на 2
Хід заняття:
І. Вступ. Які свята святкують у ваших родинах? Що для цього потрібно?
ІІ. Усна лічба.
- Презентація з ЛЄГО «Новорічна математика» ()
ІІІ. Закріплення вивченого
- Скласти і розв’язати задачу про подарунки (використовуємо цукерки)
(Скорочений запис на дошці)
- Складання простих задач на ділення (Використовуємо навчальні купюри)
Задача 1. Один чупа-чупс коштує 2 грн. Доповни задачу запитанням, якщо у тебе є 10грн, 20 грн., 12 грн. (скласти задачу та розв’язати її усно)
Задача 2. У тебе є 12 грн. 2 діток купили за них собі по піці. Скільки ви заплатили за кожну піцу? (резерв)
ІV. Фізкультхвилинка
V. Практична робота
- Гра «Магазин» (Вибір ролей)
Задача 3. Мама до святкового столу хоче спекти яблучний пиріг. Які продукти потрібні їй аби спекти пиріг? (відповіді)
- Чи знає продавець ціни на дані продукти? (З’єднати продукти з цінами на дошці)
- Мама дала дітям 100 грн і попросила купити потрібні продукти. Скільки здачі гривень отримають діти?
V . Підсумок. Продовж речення.
- Сьогодні я навчився…
- На уроці мені сподобалося…
- Для мене було новим…
Я досліджую світ 2 клас НУШ.
Тема місяця: Цінності
Освітні галузі, які задіяні
- Мовно-літературна;
- Математична
- Соціальна
Тема:Що я ціную?Робота з даними. Створення діаграм. Операції з грошима. Робота з текстом. Створення власного висловлювання за прочитаним.
Очікувані результати:
- Визначає цінності, важливі для нього/ неї;
- обговорює, які цінності духовні чи матеріальні важливіші;
- читає короткі тексти, знаходить в них потрібну інформацію;
- створює власне висловлювання за прочитаним текстом;
- складаєперелікчеснот/рис характеру, якимиволодієлітературний персонаж;
- проводить математичні операції з грошима;
- обчислює суму (додає), зручним для себе способом у межах 100;
- продуктивно співпрацює з різними партнерами в групі та команді,
Обладнання: підручник М. Вашуленка «Я досліджую світ» для 2 класу,
набори «6 цеглинок», текст для читання «Мрія» (за оповіданням Олени
Лободи), макети грошових купюр.
Хід заняття:
І. Ранкова зустріч
- 1. Вітання (в колі)
• Запропонуйте дітям привітатися за допомогою вірша:
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви і бажаю вам я.
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки,
Працюють голівки
Та сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви і бажаю вам я .
- 2. Новини дня
Помічникдня подаєінформацію за допомогою шаблону про дату дня, назву дня тижня.
• Сьогодні ______________(день тижня)
• Сьогодні ______________(дата)
Тема місяця, тема тижня.
Запитання учителя:
- Що ви можете сказати про число 21? (відповіді учнів)
- А чи знаєте ви, що 21 січня святкують Всесвітній день обіймів. Пропоную обійняти свого сусіда в колі та посміхнутися йому.
3. Обмін інформацією.
- Робота з підручником с. 28, завдання 1, розшифруйте слово.(відповіді дітей);
с. 29, завдання 3, прочитати діаграми, дати відповіді на
запитання.
- А що найбільше цінуєте ви? Назвіть 3 слова. (відповіді дітей)
- Запишіть одне слово на листочку, яке ви вважаєте найбільшою цінністю.
Помічник вчителя збирає картки зі словами.
4. Робота в групах
- Повторити правила роботи в групі.
- Поділ класу на групи (вибрати цеглинки (3 кольори) з мішечка)
1 група. «Дослідники»
Діти отримують завдання на картці.
Завдання 1.
Дослідіть, що найбільше цінують учні твого класу. На основі досліджень (картки, які збирали на початку уроку) побудуй діаграму з цеглинок ЛЄГО. Дай відповіді на запитання:
- Що найбільше цінують у класі? Що найменше? Порівняй.
2 група. «Літератори»
Завдання 2.
Прочитайте в особах оповідання «Мрія» Олени Лободи(читання з другом).Дай відповіді на запитання:
- Що робив Захар для здійснення своєї мрії? (Знайдіть в тексті)
- З яких слів хлопчика зрозуміло, що він любить і цінує своїх рідних?
- Якими рисами характеру володіє Захар? (Підкресли правильні відповіді)
Захар (який?) добрий, жадібний, заощадливий, розумний, люблячий, пустотливий, щедрий, вередливий, серйозний.
- Зроби висновок, продовж речення:
Отже, Захар……, він найбільше цінує….
3 група «Математики»
Завдання 3.
Прочитайте оповідання «Мрія» Олени Лободи. Уявіть себе на місці хлопчика Захара. У вашій скарбничці є гроші.
- Порахуйте гроші, використовуйте зручний спосіб для підрахунку.
- Подарунок коштує 100 грн.
- Чи вистачить вам грошей?
- Чи є зайві?
- Скільки не вистачає?
ІІ. Презентація виконаної роботи.
ІІІ. Рефлексія. Продовж речення:
- Сьогодні ми працювали над темою…
- Чи були у вас труднощі при виконанні досліджень?
- Сьогодні мені сподобалось…
- Сьогодні я розповім батькам….
Урок - подорож.
Тема: Утворення числа 200. Назви чисел третього розряду. Задачі на дві
дії\ що включають знаходження невідомого компонента
(зменшуваного).
Мета: - ознайомити учнів з утворенням числа 200 з попереднього; вчити правильно
називати числа третього розряду; розв’язувати прості і складні задачі, задачі
на логічне мислення, складати аналогічні задачі; вдосконалювати обчислювальні
навички;
-
розвивати логічне
мислення, увагу, пам’ять, творчу уяву, вміння аналізувати, ерудицію,
кмітливість; пізнавальні інтереси , бажання більше знати, прагнення з’ясовувати
невідоме;
-
прививати інтерес
до знань; виховувати почуття товариськості і дружби.
Обладнання: - карта подорожі, картки для усної лічби, таблиці з логічними рядами,
таблиці із скороченими записами та математичними виразами.
Хід уроку
І. Організація класу
1.
Привітання.
2.
Вірш.
За мить математику будем вивчати.
Хто з вас збирається тут
нудьгувати?
Активно будете всі працювати
Будете все вміти і багато знати.
3. - Прочитайте слова математика С. Ковалевської
: „Математика - це наука, яка вимагає найбільшої фантазії ”.
- Сьогодні ми пофантазуємо і
відправимося у подорож на чудовій бригантині. Подорожувати будемо по безкрайньому
„Математичному океану”(показати карту). Працювати треба дружно і швидко.
4. - Усі моряки мають свою мету - девіз, який
вони ставлять перед собою. За алфавітом прочитайте наш девіз ( по рядам).
6,24,17,1,14 17,12,21,15,24,14 24,28,11,22,31
II. Підготовка до старту .
1. Знайомство з командою.- Щоб
відправитись у подорож капітан повинен краще взнати свою команду. Тому ми
будемо рахувати і знайомитись: називати число і своє ім’я.
-
Порахувати
п’ятірками від 5 до 50.
-
Порахувати
десятками від 60 до 150.
-
Порахувати сотнями
від 100 до 1000.
2.
Придбання
посвідчення моряка (робота в парах).
- А зараз візьміть у себе на
партах кораблики із завданням для двох (див. Додаток). Якщо ви вірно поставите
знаки >,<,=, то будете мати
справжнє посвідчення. Перевірка: вчитель показує знак, діти відповідають „ТАК”-
„Ш”.
3.
Визначення
маршруту.
Гра „Хрестики - нулики”. В
кожного з учнів є таблиця (див. Додаток).
Вчитель задає завдання, якщо
відповідь вірна - ставите „X”, якщо відповідь невірна - „О”. Рухаємося по
таблиці зліва - направо.
Розпочинаємо: -4x4 = 8, (ні- о);
-12 збільшити на 18 буде ЗО (
так-х);
-
добутком чисел 5
і4 є25 (ні- о);
-
часткою чисел 72 і
9 є 7 ( ні - о);
-У одному
ящику 8 кг бананів, а в другому у 2 рази більше. У другому 16 кг ( так - х);
-
15 більше за 5 на
8 ( ні - о);
-
24 більше за 4 у 6
разів ( так - х);
-
28: 7 = 4 (так-х);
-
64 зменшили у 8
разів, отримали 8 ( так-х).
Перевірка.
- Тепер ми можемо відправитись у
подорож. Першу зупинку наш корабель робить на острові Обчислень.
III. Острів Обчислень.
1.
Нас зустрічає лев
(малюнок). Щоб він пропустив нас, треба знайти усі цифри, які є на малюнку,
записати їх каліграфічно. (1, 3, 5, 6, 7, 9)
2.
Гра „Знайди
помилку”.
Три учні працюють біля дошки. Приклади різного рівня
складності записані кольоровою крейдою.
3.Математичні тренінги.
Фронтальна робота.
-
Таблиця 1. - Що
спільного між числами? Запишіть їх каліграфічно у порядку зростання.
-
Таблиця 2. - Яке
число зайве? Запишіть його. ( 7 )
-
Таблиці 3, 4, 5. -
Яке число пропущене? Запишіть його.
Що спільного між цими числами?
(21, 35, 63 - діляться на7).
Таблиця 6. - Продовжіть логічний ряд. Завдання
диференційовані. 1). 3,7, 11…
2). 44, 40, 36…
3). 1, 2, 4, 7,
11…
Перевірка.
3. Розв’язування прикладів.
- Вулкан, що знаходиться на
острові, викинув три цифри 4, 7, 6 - це номер в підручнику, який ми повинні
виконати. Але перед цим давайте пригадаємо, чого у світі буває 4, 7, 6? (4 лапи
у звірів, 4 ніжки у стола і стільця; 7 кольорів веселки, 7 нот, 7 днів тижня; 6
лап у комах, 6 материків).
Розв’язують приклади № 476
методом колективного управління.
IV. Острів
Чисел.
1. Півтори тисячі років тому у Давній Греції жив
математик Піфагор ( портрет). Щоб стати учнем школи Піфагора, молодий грек
повинен був голодувати 40 днів. І багато хлопців виконували це завдання, щоб
навчатися у великого математика. Він говорив: „Все є число”. Ми сьогодні теж
поговоримо про числа.
-
З яких розрядів
складаються трицифрові числа?
-
Прочитайте числа
записані в таблиці (таблиця № 7).
-
Яке число останнє?
(199).
-
Яке число слідує
за ним? (200).
-
Запишіть, як
утворилося число 200 з попереднього числа.
2. Назви чисел третього розряду.
-
Число, в якому: 3
сотні - триста;
4
сотні - чотириста;
5
сотень - п’ятсот; 6
сотень - шістсот;
7
сотень - сімсот;
8
сотень - вісімсот;
9
сотень -
дев’ятсот;
10
сотень - тисяча.
- Які з названих вами чисел
пишуться з апострофом? (п’ятсот, дев’ятсот). Запам’ятайте їх написання.
- Розкладіть дані числа на
розряди: 113, 127, 107, 120.
V.
Країна Ребусів.
-
На цій зупинці ми
відпочинемо і розважимося. Прочитайте слова, в яких містяться числа:
Ві 3 на 100 вп 3 буна ак 3 са ті 100...
- Гра на увагу „ Роби так - так
не роби”.
VI.
Мис Задачний.
-
На цій зупинці ми
попрацюємо нац задачами: звичайними і незвичними.
1.
Робота над задачею
№ 475.
- Аналіз задачі;
- складання скороченого запису (таблиця №8);
-
розв’язок задачі і
відповідь.
2.
За поданим
скороченим записом складіть задачу аналогічну до попередньої
(таблиця №9)
3.
- Складіть задачу
за поданим математичним виразом: 3x4-9.
4.
- А тепер
розв’яжемо задачі, які пропонують місцеві аборигени:
Задача 1. Крокодили дізналися від мавп. Що
кокосові горіхи дуже смачні. Пальма - заввишки 32 м , а крокодил завдовжки -
4м.
Скільки крокодилів має зібратися
разом, щоб покуштувати кокосових горіхів? (8)
Цікаво! А чи знаєте ви, що крокодили - найдавніші тварини нашої планети.
Вони жили на землі ще 60 млн. років тому.
Задача 2. В Африці їздять на страусах. У парадну карету
африканського царя впрягли 7 рядів страусів, по 3 в кожному. Скільки всього
було страусів? (21)
Цікаво! А ви знаєте, що страус - це птах, який не вміє літати,
зате бігає він зі швидкістю 70 км/год.
Задача 3. Одного разу 18 мурашок вирішили політати на метеликах.
На кожного метелика сіло по три мурахи. Скільки було метеликів? (6) Цікаво ! Знаєте, у тропіках Африки живуть мандрівні мурахи.
Аборигени стверджують, що „військо” таких мурах, а їх там 200 млн., за дві
години може з’їсти тушу дикого кабана.
VII.
Гімнастика для очей.
Вправи „Маятник”, „Зигзаг”,
„Коло”, „Вгору - вниз”, „Гірка”.
VIII.
Бухта Геометрична.
-
Діти, ви бачите чий це прапор майорить над
бухтою?
-
Так, це пірати, вони захопили бухту. Але вони
хочуть стати добрими, та не знають, який прапор обрати краще. Допоможемо їм?
Давайте полічимо скільки трикутників на першому малюнку і скільки
чотирикутників на другому, (таблиці № 10,11.)
- Знайдіть
периметр цих фігур за даними таблиці.
Перевірка: РА=150см
, Рв = 180см .
1.
- Діти, ми наближаємося до фінішу. Але що це
на нашому шляху? Це старовина пляшка. Подивимося, що в ній?
Певно,
якийсь математик вирішив повідомити нам про те, як за часів Київської Русі
вимірювали різні відстані.
-
П’ядь - відстань між великим пальцем та
мізинцем.
-
Лікоть - відстань від ліктьового суглоба до
кінчиків пальців.
-
Сажень - відстань між руками, розставленими в
сторони.
-
Як ви гадаєте, це точні одиниці вимірювання?
-
Тому люди придумали інші міри довжини, якими
ми користуємося тепер. Пригадайте їх.
2.
Оцінювання.
-
Нарешті ми дісталися порту Нагород і отримаємо
свої нагороди.
X.
Підсумок уроку.
-
Що нового ви дізналися на сьогоднішньому
уроці?
-
Чи згодні ви з такими словами: „Математика -
цариця наук”?
-
Що допомогло вам на уроці?
-
Вам сподобалося на уроці?
Урок-казка у 1 класі
Тема: Вправи та задачі на закріплення таблиць додавання і
віднімання в межах 10.
•
Закріпити і
поглибити вміння учнів розв’язувати задачі і приклади на додавання і віднімання
в межах 10; порівнювати числа; повторити геометричні фігури; формувати
обчислювальні навички;
•
Розвивати увагу,
навички контролю; творче мислення учнів;
•
Виховувати
товариськість, вміння дружити;
Обладнання: малюнки казкових героїв,
лічильний матеріал, геометричні фігури, на магнітах, зразок написання цифр.
Хід уроку
І.Організація класу
Сьогодні у нас незвичайний урок
У казку ми з вами зробимо крок
Казка відома усім вам давно,
А давайте-но з неї вигадаємо нове кіно.
• Чи любите ви казки? (Так)
• А давайте з вами складемо нову казку.
Допоможете?
II.
Вступ.
У одному казковому лісі жила-була
бабуся. Одного разу, коли у її онучки, яка жила у місті, було день народження, бабуся
вирішила спекти іменинного колобка. Спекла його та й каже.
- Іди через ліс на день народження до моєї онуки Настуні і станеш для неї
подарунком. Вистрибнув Колобок з хати і покотився.
III. Усна лічба.
Котиться Колобок, а назустріч
йому їжачок-хитрячок. Та й до Колобка:
—
Ой, як ти смачно
пахнеш, ти такий гарний, як яблучко, з’їм тебе та їжаченятам занесу шматочок.
А Колобок відповідає:
—
Не їж мене,
їжаче-небораче, я ж іменинний. Мене Настуня на день народження чекає, буде
друзів пригощати.
—
А чим же мені нагодувати
діток?
—
А ми з малятами з
яблуньки натрусимо тобі яблучок для малят. Гаразд, діти.
IV.
(На дошці Яблунька з яблуками, на яких знаходяться різні
приклади, порахувати яблучка 1-10, 10-1) чепурушка. Несе вона у руках
незвичайний бублик (цифра 8, тільки без країв). Побачила вона Колобка та й
каже:
— Ти такий кругленький та гарний, я тебе з’їм, а
то мій бублик зовсім кривий та сухий.
— Не їж мене, Мишко, я ж іменинний. Мене чекає
дівчинка Настуня на день народження. Буде друзів пригощати. А хочеш ми з
малятами тобі багато бубликів намалюємо?
—
Діти, а на що
схожий мишкин бублик?
—
На цифру 8.
— А напишіть у своїх зошитах Мишці багато рівних
8-ок, тоді вона мене не їстиме.
Дод. питання
■
Назвати сусідів
числа 8.
■
3 яких чисел
складається число 8?
Діти пишуть 8.
Подякувала мишка і далі побігла.
V.
Ф/хв
Покотився Колобок. А тут…
Лапки в боки, вгору вушка
-
Скачуть білочки подружки.
1, 2, 3, 4, 5, по гілках вони
летять,
Кожен ранок на галяві Спритно
роблять вільні вправи.
1,2, 3, 4, 5!
Люблять білочки стрибать.
VI.
М. д. Стрибнула
одна білочка і до Колобка.
—
Ой, який ти
духмяний. Я тебе з’їм.
— Не їж мене, Білочко, я іменинний. Мене Настуня
чекає, буде друзів пригощати. А ти ж грибочки більше полюбляєш. Ось ми з
малятами тобі їх і назбираємо.
— Гаразд, але вони будуть із завданнями. На
малюнках низка грибочків з числами 1-10, зафарбувати: сусідів числа 5(4, 6),
10 зменшити на 8 (2), 2 збільшити
на 6 (8); І доданок - 4, II доданок - 6 , знайти суму (10); На скільки 10
більше ніж 1.
—
Перевірка. Яке число зайве? Чому?
—
Дякую, діти, -
сказала Білочка. А Колобок далі покотився.
VII.
Розв’язування
і складання задач.
Котиться Колобок, а назустріч
йому Ведмедик клешоногий. Та й до Колобка.
— А ти хто? Такий гарний. Я тебе з’їм, ти медом
пахнеш.
—
Не їж мене,
Ведмедику-братику. Я іменинний Колобок для Настусі. Вона буде друзів мною
пригощати.
— Гаразд не буду, а розв’яжи мою задачу.
— Добре, а малята мені допоможуь.
— Слухайте. Ось моя задача. Я знайшов 3 сунички
і 5 малинок.
—
Та й що? Хіба ж це
задача? Діти, чого в ній не вистачає? (Запитання)
—
Складіть задачу,
щоб вона розв’язувалась, дією додавання.
1. Ведмедик знайшов 3 сунички і 5 малинок. Ск.
всього ягід знайшов Ведмедик?- Розв’яжемо задачу,запишемо розв’язок. 5+3=8(яг.)
—
Складіть задачу,
щоб вона розв’язувалась дією віднімання.
2. Ведмедик знайшов 3 суниці і 5 малинок. На ск.
більше малинок знайшов ведмедик? 5-3=2(мал.)
—
Дякую, що
порахували мої ягідки.
VIII. Розвиток
обчислювальних навичок.
Котиться Колобок далі, а
назустріч йому Зайчик-побігайчик. І знову до Колобка.
— Колобок-Колобок, я тебе з’їм.
—
Не їж мене,
Зайчику,я ж іменинний. Поспішаю до Настусі на день народження.
— Гаразд, але допоможи мені моїм зайченятам
рукавички попарувати, а то геть усі розгубили
На дошці: З’єднати рукавички попарно.
—
А яким правилом ви
користувалися?
—
Від переставляння
доданків сума не змінюється.
Подякував Зайчик і далі побіг.
А Колобок далі покотився.
Перевірка.
Яке число зайве? Чому?
— Дякую, діти, - сказала Білочка. А Колобок далі
покотився.
VII.
Розв’язування
і складання задач.
Котиться Колобок, а назустріч йому Ведмедик клешоногий. Та й до Колобка.
— А ти хто? Такий гарний. Я тебе з’їм, ти медом
пахнеш.
— Не їж мене, Ведмедику-братику. Я іменинний
Колобок для Настусі. Вона буде друзів мною пригощати.
— Гаразд не буду, а розв’яжи мою задачу.
— Добре, а малята мені допоможуь.
— Слухайте. Ось моя задача. Я знайшов 3 сунички
і 5 малинок.
— Та й що? Хіба ж це задача? Діти, чого в ній не
вистачає? (Запитання)
— Складіть задачу, щоб вона розв’язувалась, дією
додавання.
1.
Ведмедик знайшов 3
сунички і 5 малинок. Ск. всього ягід знайшов Ведмедик?- Розв’яжемо
задачу,запишемо розв’язок. 5+3=8(яг.)
— Складіть задачу, щоб вона розв’язувалась дією
віднімання.
2.
Ведмедик знайшов 3
суниці і 5 малинок. На ск. більше малинок знайшов ведмедик? 5-3=2(мал.)
— Дякую, що порахували мої ягідки.
VIII. Розвиток
обчислювальних навичок.
Котиться Колобок далі, а назустріч йому Зайчик-побігайчик. І знову до
Колобка.
— Колобок-Колобок, я тебе з’їм.
— Не їж мене, Зайчику,я ж іменинний. Поспішаю до
Настусі на день народження.
— Гаразд, але допоможи мені моїм зайченятам
рукавички попарувати, а то геть усі розгубили
На дошиі: З’єднати рукавички попарно.
— А яким правилом ви користувалися?
— Від переставляння доданків сума не змінюється.
Подякував Зайчик і далі побіг.
А Колобок далі покотився.
IX. Геометричний матеріал (робота в групах).
— Котиться Колобок, а назустріч йому
Лисичка-сестричка. І собі до Колобка.
— Колобок, Колобок, я тебе з’їм.
— Не їж мене, Лисичко-сестричко, я ж іменинний,
мене дівчинка Настуся чекає, на свій день народження.
—
Гаразд, збери моє
намисто, а то мої лисенята всі три низки порвали. (Діти з геометричних фігур
складають намисто за заразком)
Подякувала Лисичка, а Колобок
далі покотився.
X. Підсумок: Прикотився Колобок до Настусі, а назустріч йому дівчинка і всі звірята.
-
Ось тепер, друзі, можете мене з’їсти.
А усі звірята розплакались. Як ви думаєте чому? (Бо стали друзями).
-
А що вони разом робили? (Розв’язували
приклади, задачі, збирали намисто з геометричного матеріалу).
А Настуся і каже:
- Ні, ми не будемо їсти
Колобка, адже він став нам всім другом, допомагавзвірятам та і діткам повторити
все, що вони вміють і знають.
Тема: Закріплення, узагальнення та систематизація знань з теми:
«Префікс
як значуща частина слова»
Мета: - повторити вивчений матеріал про
префікс; спостерігати за
словотворчою функцією префіксів; закріпити
правопис префіксів роз-,
без-, з-, с-, апострофа після префіксів;
-розвивати пізнавальні
інтереси учнів (абстрактне, образне мислення,
творчу уяву) збагачувати
словниковий запас учнів;
-
виховувати вміння спостерігати за красою природи,
цінувати її.
Обладнання: підручник «Українська
мова» 3 клас М. С. Вашуленко,
фотографії та
картинки сніжинок, комп’ютерні слайди, таблиці,
маски із
зображенням птахів, аудіозапис пісні «Морозець».
Хід уроки
І. Організація класу.
- Доброго дня, дітки! Який у вас сьогодні настрій?
Який настрій у сили – наших хлопчиків? А у краси – дівчаток? Виразіть свій
настрій поглядами, мімікою обличчя. Давайте усміхнемося один одному доброю
посмішкою. Чи змінився зимовий настрій? Тепліше стало на душі. Отож, якщо маємо
гарний настрій, то зможемо гарно попрацювати, а допоможе нам у цьому...
Допоможіть відгадати. Я назву її ознаки, а ви відгадайте що це!
Біла, легенька, маленька,
тендітна, срібляста...
(сніжинка )
А ви роздивлялися сніжинки? Майже всі вони мають
шестикутну фору.Одні з них схожі на зірочки, інші на фантастичні квіти, деякі
нагадують гілочки папороті. І жодна не схожа на іншу.
ІІ.
Повторення правил – Мовна розминка.
-
Чарівниця зима старається всю землю вкрити святковою
білою скатертиною. День і ніч вона тче із срібних ниток Зоринки-сніжинки і
посилає їх на землю. Ось і до нас залетіло трішки. Та вітерець їх розсипав, і
вони тепер не можуть скласти слово-назву нашої теми. Давайте їм допоможемо...
Р Е П К С
Ф
І
А що таке префікс нам допоможе
дізнатися І сніжинка на ім’я «Лісова ялинка». Вона
запрошує нас на прес-конференцію до Лісової школи. Прес-конференція – це
зустріч з журналістами. Вона проводиться для того, щоб глибше про щось
дізнатися і написати про це в газеті, чи повідомляти по радіо або телебаченню. Сьогодні я буду журналістом, а
ви – респондентами. Отож розпочинаємо: (з мікрофоном)
Журналіст. Ви працюєте над науковою темою „Префікс”. Скажіть, а
звідки прийшло до нас це дивне слово?
Дятлик-Історик. Воно прийшло до нас із латинської мови, в перекладі
означає „причеплений перед чимось”.
Журналіст. А перед чим „приєднується”
ПРЕФІКС?
Мудра Сова. Префікс стоїть перед коренем.
Журналіст. А скільки префіксів в українській мові?
Снігур-Математик. Префікси дуже поширені в українській мові. Їх
налічується близько двох десятків.
Журналіст. Які префікси найчастіше вживаються?
Мудра Сова. Найчастіше вживаються
префікси, в-, за-, з-, по-, при-.
Префікси завжди пишуться разом зі словом, а найчастіше вживаються з
дієсловами.
-Що ж прес-конференція закінчилася. Підсумуємо сказане.
На дошці табличка:
ПРЕФІКС
Частина слова, що стоїть перед...
Служить для...
Пишеться зі словами...
ІІІ.
Каліграфічна хвилинка
-
Урок проводим без зупинки каліграфічною хвилинкою.
ІІ сніжинка – «Крижинка» прислала нам таке
завдання. Розгадайте шараду (на дошці слова). (І звук зі слова «молоко», ІІ
звук такий, як голосний у слові «коло», 2 склад такий, як префікс у слові
«розмова»). Яке це слово? МОРОЗ. Що ви відчуваєте, коли
я кажу це слово?
-
А покажіть, як це холодно?
-
А як ви погрієте ручки?
Розігріли ручки, а тепер напишемо
Каліграфічпу хвилинку І букву зі слова МОРОЗ та з’єднання з нею.
М м Мм ом мо оз
мороз
А тепер доберіть до слова мороз спільнокореневі слова, але щоб вони були
обов’язково з префіксом. [Заморозити,
приморозити, підморозити, паморозь]. А чи знаєте ви що таке паморозь? Це синонім,
слова іній. Іній – тонший шар кристаликів льоду, що вкриває поверхню предметів при
різкому охолодженні. (подивіться на малюнок та фото). На що схожий іній? (на
білі зимові квіти, візерунки.)
- А зараз розгорніть підручник на стор. 111 виконаємо вправу 276.
Прочитайте вправу, знайдіть слова, вжиті в переносному значенні (усно).
Спишіть І речення, визначте
грраматичну основу, знайдіть слова з префіксами, визначте їх (перевірка).
-Діти, то як треба писати префікси зі словами? (разом).
ІV. Закріплення
1. Робота над словотворчою
роллю префіксів.
Зима майстриня порозсипала скрізь сніжинки: на дерева, на поля – біла-біла
вся земля. І до наших діток на парти впали незвичайні сніжинки-пушинки.
Попрацюйте в парах: за допомогою префіксів утворіть нові слова, запишіть їх,
знайдіть серед них антоніми.
Діти, то яку роль відіграє префікс у мові?
Префікс всім нам допоможе
І повинен знати кожен:
Перед коренем стоїть
І слова нові
творить і?
(Творить нові слова).
2. Фізкультхвилинка
Сніжинка-Веселинка прислала нам ось яке запитання:
-Чи знаєте ви чому рипить сніг?
(Відповіді дітей).
Сніг – це сніжинки.А складаються вони з безлічі
крижаних кристаликів. Хоча ці кристалики дуже маленькі, та коли вони ламаються,
чутно тріск.
Звичайно, якщо ламається одна сніжинка, то звук
почути неможливо, але коли в морозний день ви йдете засніженою вулицею, під
вашими ногами ламаються сотні тисяч сніжинок. Тоді ви і почуєте, що рипить
сніг.
А ще ця сніжинка принесла нам пісню «Морозець». Давайте
спробуємо затанцювати під неї).
3.Правопис префіксів Роз-, без-.
А наступна наша гостя Сніжинка-Хитринка. А просить вона вас пригадати, як
пишуться префікси РОЗ-, БЕЗ- (правило).
Щоб двiйок в школi не
хапати,
Всiм треба добре пам’ятати,
Як треба префiкси писати.
Роз-
i без- у нашiй мовi
(Все одно, в якому словi)
Ви пишiть з дзвiнкою з,
І чудово буде все.
А тепер прочитайте слова на таблиці. А наших
красунь-дівчаток попрошу виписати слова, у яких є помилки, тільки записати їх
правильно, а нашу силу-хлопчиків виписати слова без помилок та визначити у них
префікси.
На дошці табличка:
Бескрайній, беззвучний,
роздати, росфарбувати, росв’язати, безшумний, бесзубий, роскреслити, розписи.
А в «кмітливчика» хочете, діти, пограти? Вам до моделі
слово треба підібрати.( На дошці табличка:)
4. Правопис префіксів з-, с-.
А наступна наша гостя «Сніжинка Пустунка». Вона
принесла нам казочку про префікси.
КАЗКА
ПРО УКРАЇНСЬКІ ПРЕФІКСИ
Жили у країні Граматиці українські префікси. Було їх дуже
багато: Роз-, Без-, Під-, Над-, Від-, Між-, Перед-... І
були вони поважними, і пишалися собою, бо служили Українській мові - одній з
найчарівніших мов світу.
Шанували префікси порядок, вони завжди знали, де й коли стати, як змінити слово, як грамотно писатися.
Але в кожній сім'ї бувають проблеми... Префікси З- і С-, жваві пустуни, були великими друзями, їх завжди бачили разом. Як вітер, гасали вони наввипередки по палацу. Тільки й чути було: з-з-з-, с-с-с-. А коли кликали всіх до роботи, З- і С- створювали такий безлад у країні! Уявляєте, як вони з розгону, не задумуючись, ставали коло якогось Слова! Хто перший добіг, той і став. Так, кого хочеш, можна збити з пантелику!
Поважні префікси часто соромили пустунів, закликали їх бути серйознішими, відповідальнішими, - одним словом, виховували... Але вмовляння не допомагали. І тоді префікси зібрали Велику наукову раду. Вони виступали з доповідями, сперечалися...
І нарешті ухвалили ПРАВИЛО:
Шанували префікси порядок, вони завжди знали, де й коли стати, як змінити слово, як грамотно писатися.
Але в кожній сім'ї бувають проблеми... Префікси З- і С-, жваві пустуни, були великими друзями, їх завжди бачили разом. Як вітер, гасали вони наввипередки по палацу. Тільки й чути було: з-з-з-, с-с-с-. А коли кликали всіх до роботи, З- і С- створювали такий безлад у країні! Уявляєте, як вони з розгону, не задумуючись, ставали коло якогось Слова! Хто перший добіг, той і став. Так, кого хочеш, можна збити з пантелику!
Поважні префікси часто соромили пустунів, закликали їх бути серйознішими, відповідальнішими, - одним словом, виховували... Але вмовляння не допомагали. І тоді префікси зібрали Велику наукову раду. Вони виступали з доповідями, сперечалися...
І нарешті ухвалили ПРАВИЛО:
Перед
к, п, т, ф, х
Писати
треба префiкс с
У будь-якому словi.
В iнших випадках завжди
Префiкс з- в словах пиши.
А тепер пограємо у гру «Живі префікси». Префікси
будуть оживляти цілі слова, якщо звичайно стануть на свої місця.
(Двоє учнів – префікси з- та с-, інші діти отримують картки зі словами: класти, питати, ховати,
шити, робити, мити – утворюють слова).
-
То якого правила слід дотримуватись при написанні префіксів
з- та с-?
5. Правопис префіксів та прийменників,
апострофа після префікса
А ще до нас завітала Сніжинка-Мандрівниця зі своїм
завданням. Я знаю, діти, що ви пишете вірші. Допоможіть мені дописати вірша та
виправити мої помилки.
На дошці табличка: (дописують
маркером)
Їхали ми, _______,
Згори з_______,
Дорічки під______,
Кладку пере________,
Стіжок сіна об________,
Насоломинку на_______,
Стали, забуксували,
виїхали і далі по______.
Чому ви
написали слова: з гори, до річки, на соломинку окремо? (Бо прийменники
зі словами пишуться окремо).
А яким
правилом ви користувалися, коли писали слова: з’їхали, під’їхали, об’їхали? (Правило – апостроф
після префіксів).
Коли в кiнцi префiкса
Стоїть приголосний,
То
пiсля нього ти завжди
Перед я, ю, є та ї
Знак апострофа пиши.
V. Підсумок уроку та
оцінювання
Ось і приїхали ми діти до нашої королеви всіх
Сніжинок. А ось її завдання:
На дошці табличка:
Домашнє завдання: знайти і записати три
прислів’я або прикмети про
зиму у яких є слова з префіксами.
Оцінювання:
Щоб знання великі мати
Треба розум розвивати
Гостре око, слух, терпіння
І тоді прийде уміння.
А яких умінь ви набули на уроці?
Тема: Урок позакласного читанняу 3 класі для дітей з дитячих садків.
У світі казки чарівної
Мета: підтримувати
інтерес дітей до казки, закріплювати вміння розрізняти народну й авторську
казки; пробуджувати бажання читати казки самостійно; розвивати пам'ять,
спостережливість; викликати бажання творити добро.
Хід уроку
I. Організаційний
момент -
Добрий день, дітки! Сідайте!
Ви сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
II. Актуалізація
опорних знань. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні до нас на гостину завітала казка.
Казок чимало є на світі Казка
стукає у двері
І веселих і сумних
Привітаємо її,
Хіба зможемо прожити І щоб нам
не говорили
Ми без них?
Ми впізнаємо її.
Казка
Вітаю вас, дорослі
і малі,
Від всіх
казок низенький вам уклін.
Я – казка
мудра. Хочу вам сказати,
Що кожен з
вас мене повинен знати,
Бо, кажуть,
казка вчить як на світі жить
Та правду й
волю завжди боронить.
- Дякую, що ви запросили мене на свято. Я
прийшла до вас не сама, а зі своїми друзями та подарунками.
1)Бесіда. Казка — це диво. Вона дає нам привід для роздумів,
повчає, приносить багато радощів.
- Казка - давній і
мудрий порадник. Це вона дає перше уявлення про добро і зло, правду й неправду,
чесність, справедливість.
Казка народилась у
сиву давнину. Дитинство невіддільне від неї .Пригадайте, як ви слухали ви
,затамувавши подих, про курочку рябу, котика й півника, колобка, хитру лисичку.
Казки є літературні,
тобто написані письменниками, й народні.
- Хто автор
народних казок? Ці казки виникли раніше, ніж люди навчились писати. Тому їх не
записували, а переказували один одному. При переказуванні ці казки змінювалися.
Ім’я автора забувалося за давністю. Казка ставала народною.
Сьогодні наш урок складатиметься
із завдань-запитань. Тому урок назвемо- вікториною.
Об’єднаємося у дві команди. Бажаю успіху!
III. Літературна
вікторина
I тур « Телеграма від казкового героя»
На
наше свято ми запросили багато казкових героїв, але, на жаль,
не всі змогли приїхати і надіслали лише телеграми. Щоправда, на телеграмах
немає підписів. Але наші гравці знають все про казки. І зараз розкажуть нам від
кого ж ці телеграми.
Стукіт у двері. Заходить старшокласник, одягнений
листоношею Печкіним, який приносить телеграми.
·
Хворію від
переїдання: з’їв семеро козенят. (Вовк із казки «Вовк та семеро козенят».)
·
Приїхати не зможу, бо тато не зробив
мені човник та весельце. ( Івасик-Телесик)
·
Терміново викликали
лікувати звірів у Африку. Не встигну повернутися. ( Лікар Айболить )
·
Дуже засмучена, мишка випадково розбила
яєчко, прийти не зможу. ( Курочка Ряба )
·
Прибути до вас не можу. Загубила на балу черевичок. («Попелюшка»)
·
Моя риболовля
закінчилася погано. Мене побили, а хвіст опинився в ополонці. (Вовк-панібрат )
ІІ тур «З якої
казки?»
1. «Баба
діда за сорочку, дочка бабу за торочку…»( «Ріпка»)
2.«Я не пила
, я й не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, бігла
через гребельку та вхопила водиці крапельку…» («Коза-дереза»)
3.«А мишка
бігла, хвостиком зачепила, яєчко покотилося, впало та й розбилося.» («Курочка
Ряба»)
4. «Уліз
ведмідь – семеро стало…» («Рукавичка»)
5.” Жила була
маленька дівчинка, мама дуже любила її, а бабуся
ще дужче. На день народження бабуся подарувала їй червону шапочку “.(«Червона шапочка»)
6.” Запросили вовк, ведмідь, дикий кабан, зайчик,
лисичку з ними на обід.
- Добре , я з ним прийду , а
ви поховайтеся , бо він розірве вас”. («Пан Коцький»)
7. ” Вранці у дівчинки запитали , чи
добре вона спала.
- Ой, дуже погано! - сказала
дівчина, - я цілу ніч не могла заснути.Бог
знає, що за ліжко в мене було. Мені здавалося , що я лежу на камінні і тепер все тіло у мене в синцях”. («Принцеса на горошині»)
8. ” Стали дід
з бабою її брати, коли дивляться , аж у неї ніжка
переломлена. Вони взяли її тихенько , принесли додому, зробили їй гніздечко, обложили його пір'ячком і
посадили її туди.” («Кривенька качечка»)
ІІІ тур «Чарівний кошик.»
Казка-У моєму кошику є різні
предмети. Спробуйте відгадати з яких вони казок.
Члени команд по черзі витягують предмети із
кошика, називають цей предмет і в якій казочці він зустрічається. (В мішечку
шість – предметів. (яйце, ключ, солома,
пір’я, черевичок, рукавиця.))
Фізкультхвилинка. - Молодці!
Ви всі так добре працювали, що, напевно, втомилися. Тому зараз проведемо
фізкультхвилинку, не просту, а казкову, яку робив колись Колобок
У країні казочок
Жив веселий Колобок.
Разом з ним усі звірятка,
Вирушали на зарядку.
Похитали головою,
Раз притупили ногою,
Руки вгору піднесли,
Трішки ними потрясли,
Нахилились вліво, вправо.
Та цього іще замало.
Руки вгору, руки вниз,
Раз присіли, піднялись.
Головою похитали
Й працювати знов почали.
ІV тур «Країна загадок»
(Супроводжується презентацією)
§ Виріс цей хлопчина з малої деревини.
У печі зміючку спік,
Сам на дерево утік.
Його гусятко
врятувало,
на крилечка свої
взяло.
Принесло до тата й
мами
частуватись пирогами…
(«Івасик-Телесик»)
§ Хто утік від баби з дідом, -
не міг всидіть на
вікні,
зустрів у лісі різних
звірів
і кожному співав
пісні? («Колобок»)
§ Вигнав дід козу із хати,
та й пішла вона блукати.
В зайця хатку відбрала,
всі козу ту виганяли.
Рак козуню ущипнув –
Зайцю хатку повернув. («Коза-Дереза»)
§ На городі, що за
черга
Дід і баба тут стоять.
Тягнуть
щось перед собою
І не витягнуть ніяк.
(Ріпка)
§ Ти впізнаєш вмить її
Одяг весь у попелі
Мачуха все лається
Сестри насміхаються.
(Попелюшка)
§ Я – бичок-третячок,
смоляний в мене
бочок.
Мене з соломи дід
зробив,
бік смолою
засмолив. (Солом’яний бичок»)
§ Сидить півник на печі,
їсть смачненькі калачі.
Тут лисичка прибігає,
швидко півника хапає.
Біжить котик рятувати,
в лисиці півника забирати. («Котик
і півник»)
§ Маленьке, сіреньке
біди наробило,
щось біле, кругленьке
хвостиком розбило.
Сумує і плаче бабуся,
дідусь витирає
сльозу,
а курочка кудкудаче:
- Я вам золоте
принесу. («Курочка Ряба»)
ІV тур «Намалюй Колобка»
Учасники із
заплющеними очима малюють Колобка.
-А якою може бути кінцівка казки?
-Діти, це речення-кінцівка казки
: „Вам казочка, а мені бубликів в'язочка" (Виймається з кошика в'язка
свіжих бубликів)
-Ви сьогодні молодці, гарно
попрацювали, показали себе справжніми знавцями казок. А тому ,я вирішила
змінити кінцівку казки: вам і казочка, вам і бубликів в'язочка.
Мета:
навчальна – узагальнювати зв’язки між відстанню, часом і
швидкістю; закріплювати вміння учнів розв’язувати прості і складені задачі на
обчислення заданих велечин; ознайомити з назвами геометричних тіл;
розвивальна – розвивати
логічне мислення і швидкість мислення, увагу, математичне мовлення, оперативну
пам’ять, обчислювальні навички, пізнавальний інтерес;
виховна –
виховувати колективізм, охайність, зміцнювати бажання працювати в групі,
здатність розуміти один одного; мотивувати необхідність математичних знань у
подальшому житті.
Обладнання. Інтерактивна презентація з використанням
мультимедійної техніки, тематичні таблиці, картки для роботи в групах.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Доброго дня,
шановні гості! 4-В клас радий вітати вас сьогодні на уроці математики.
1-й учень
Сьогодні будем, друзі, з вами
Царицю всіх наук вітать,
Так можем гордо і по праву
Ми математику назвать.
2-й учень
А мені математика – мука,
В ній немає жодної краси.
Це важка, нецікава наука.
В ній лиш символи і формул ліси.
3-й учень
Зрозумій, ти неправий, мій друже,
Не по тому шляху ти пішов!
Із задачами, певне, не дружиш –
То й поезії в них не знайшов!
4-й учень
Будеш, друже, трудитись сумлінно, -
У навчанні уникнеш невдач
І розв’яжеш на «добре» й «відмінно»
Не десяток, а сотні задач.
6-й учень
Проникаючі в зоряні далі,
В таємниці земної кори,
Математика всіх закликає:
Ти міркуй, фантазуй и твори!
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні ми з вами пофантазуємо і відправимося у
віртуальну подорож на повітряній кулі. Закріпимо вміння розв’язувати задачі на
визначення швидкості, відстані, часу.
До речі, у 1783 році брати Монгольф’є вперше здійснили
запуск повітряної кулі перед Версальським палацом в присутності короля та
придворних. На 430 метрів була піднята корзина з бараном, качкою та півнем.
-
Діти, а як ви гадаєте, швидкість польоту на кулі
буде великою, чи не дуже?
-
А який літальний апарат летить швидше за кулю? (літак, ракета, вертоліт).
Рухомий
об’єкт
|
V
|
t
|
S
|
Пасажирський літак
|
500 км/год
|
3 год
|
?
|
Реактивний літак
|
?
|
2 год
|
4000 км
|
Вертоліт
|
220 км/год
|
?
|
660 км
|
- Ось ми
піднімаємося вище та вище і бачимо яке красиве наше місто з висоти пташиного
польоту.
-
Птахи
приносять у наше життя радість, задоволення, вчать доброті, і піклуються разом
з нами про збереження природи. Багато птахів полетіло вже у вирій, але їх
дзвінкоголосі пісні залишаються у нашому серці і зігрівають лютою зимою. Отже,
завдання ваші будуть пов’язані із птахами.
Рухомий
об’єкт
|
V
|
t
|
S
|
Орел
|
180 км/год
|
?
|
540
км
|
Горобець
|
?
|
8 год
|
480 км
|
Ластівка
|
90 км/год
|
3 год
|
?
|
У нашому місті живуть веселі, працьовиті
добрі люди всі вони рухаються та пересуваються, хто пішки, хто велосипедом, а
взимку на лижах.
Рухомий
об’єкт
|
V
|
t
|
S
|
Пішохід
|
5 км/год
|
3 год
|
?
|
Велосипедист
|
?
|
2 год
|
28 км
|
Лижник
|
12 км/год
|
?
|
48 км
|
-
Ой що це відбувається?
У небі з’явилося багато хмар і наша куля почала втрачати висоту! Це грозові
хмари, а між ними блискавки. Щоб їх розігнати треба швидко «влучити» в цю
блискавку – розв’язати приклади, користуватися способом округлення та іншими правилами (за №409).
26+29 378+98 6∙7 1∙9 0∙4
48-19 378-98 20∙3 600∙4 7∙0
ІІІ. Повторення
вивченого матеріалу, узагальнення математичних знань.
-
Діти, грозові хмари ми
успішно розігнали, але ще на небі є легкі хмаринки. Як ви думаєте, що рухається
швидше і на скільки?
-
Складіть задачу за
таблицею, розв’яжіть її і взнаєте правильну відповідь.
V
|
t
|
S
|
|
Легка хмаринка
|
20 с
|
80 м
|
|
Грозова хмара
|
15 с
|
45 м
|
Яке питання можна
поставити до нашої задачі?
-
А тепер я пропоную вам
розв’язати дану задачу (усно дії, письмово вираз 80:20-45:15=1(м/с)) В: на 1м/с
V
хмаринки більша.
IV.
Фізкультхвилинка
V.
Нова тема:
1)
Пояснення
Пролітаючи над містом
ви побачили безліч різних предметів, всі вони різної форми, різні за розміром.
А зараз подивіться цю
презентацію.
2) Закріплення.
- Робота в групах на картках: вибрати предмети схожі
на кулю, конус, циліндр, паралелепіпед. (4 групи)
3) Відповіді
груп.
VI. Самостійна робота
учнів. Розв’язував(диференційовано).
-
Розв’язати задачі на
визначення V,
S,
t.
(картки зі смаликами)
Назва
|
V
|
t
|
S
|
Велосипедист
|
?
|
2 год
|
28 км
|
Автомобіль
|
?
|
3 год
|
210 км
|
Назва
|
V
|
t
|
S
|
Пішохід
|
5 км/год
|
4 год
|
?
|
Електропоїзд
|
120 км/год
|
3 год
|
?
|
Назва
|
V
|
t
|
S
|
Лижник
|
13 км/год
|
?
|
26 км
|
Поїзд
|
60 км/год
|
?
|
240 км
|
Назва
|
V
|
t
|
S
|
Олень
|
10 км/год
|
3 год
|
?
|
Акула
|
36 км/год
|
?
|
72 км
|
Теплохід
|
?
|
4 год
|
280 км
|
Задача 1
Галка пролетіла 240 км
за 4 години, а чиж пролетів 150 км за 3 години. У кого з них швидкість більша і
на скільки?
Задача 2
Ворона летіла 3 год зі
швидкістю 50км/год. Шпак таку саму відстань пролітає за 2 години. З якою
швидкістю летить шпак?
VII.
Для розумників і розумниць.
Знайди
розгортку, з якої склали цей куб
VIII.
Підсумок:
-
Карусель
Немає коментарів:
Дописати коментар